Etalagebenen/PAV

Fysiotherapie De Zorgmolen: etalagebenen

Etalagebenen, ook wel perifeer arterieel vaatlijden genoemd, is een aandoening waarbij de slagaders van het been vernauwd zijn door aderverkalking. Dit zorgt voor pijn, kramp of vermoeidheid in het been tijdens het lopen. Gelukkig kan fysiotherapie hierbij helpen.

Lopen met etalagebenen

Lopen is juist goed voor mensen met etalagebenen, omdat het de belastbaarheid van de vaten en het been vergroot. Ook al krijgt u pijn tijdens het lopen, toch is het belangrijk om te blijven bewegen. Fysiotherapie kan u helpen om dit op een verantwoorde manier te doen.

Fysiotherapie voor etalagebenen

Een fysiotherapeut biedt specifieke looptraining en algemene training van het cardiovasculaire systeem om de bloedcirculatie te bevorderen en de klachten te verminderen. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan gedragsverandering ten aanzien van verantwoord bewegen, en aan overige lifestyle adviezen.

ChronischZorgnet

Fysiotherapie De Zorgmolen is aangesloten bij het landelijk netwerk, ChronischZorgnet, waardoor u verzekerd bent van kwalitatieve zorg. Aarzel dus niet om contact op te nemen met onze praktijk als u last heeft van etalagebenen. Samen werken we aan een betere gezondheid en een hogere kwaliteit van leven.

De volgende websites bieden meer informatie over dit onderwerp:
www.chronischzorgnet.nl
www.defysiotherapeut.com/aandoeningen/etalagebenen.html
www.hartenvaatgroep.nl

ChronischZorgnet

Fysiotherapie De Zorgmolen
Poldermolen 2
3352 TH Papendrecht
Tel.: 078 615 99 66
fysiodezorgmolen@gmail.com

Klik hier voor locatie & route

Copyright © 2024 Fysiotherapie De Zorgmolen. Alle rechten voorbehouden. | Privacyverklaring